Klasa IIb w Złotym Stoku

W czwartek 5 czerwca 2014r. klasa IIb była na klasowej wycieczce w Złotym Stoku.

Idąc z przewodnikiem podziemną trasą turystyczną w Kopalni Złota zwiedzaliśmy Sztolnię Gertruda i Sztolnię Czarną. Podziwialiśmy jedyny w Polsce podziemny wodospad. W Chodniku Śmierci spotkaliśmy Gnoma i Alchemika w jego pracowni. Jechaliśmy Podziemnym Pomarańczowym Tramwajem. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Minerałów i mennicę. Oglądaliśmy wybijanie monet i odlewanie sztabek złota, płukaliśmy złoto. Idąc spacerową doliną widzieliśmy ścianę wspinaczkową i Park Linowy „Skalisko”.

Następnie w Średniowiecznym Parku Techniki zwiedzaliśmy z przewodnikiem górniczą osadę. Oglądaliśmy jak działały średniowieczne maszyny i urządzenia, które były w rzeczywistej skali: studnię, koło deptakowe, młyn stępowy z kołem wodnym, sztolnię. Niezapomnianą i jedyną w swoim rodzaju była Ścieżka Strachu. Moc emocji! Spotkanie z Katem w jego pracowni i demonstracja na wesoło średniowiecznych narzędzi tortur również nam się podobały. W sklepach z pamiątkami zakupiliśmy różne drobiazgi, które będą nam przypominać Złoty Stok.

Atrakcji było moc, wycieczka się nam udała. Nie możemy się doczekać następnej.

Więcej zdjęć znajdziesz w galerii.

OPRACOWANIE INFORMACJI: mgr Urszula Długosz
FOTO: p. Tomasz Tratkiewicz, p. Daria Szeja-Brój

45-061 Opole
ul. Katowicka 35

tel./fax : 77 454 28 85
e-mail: info@psp2.opole.pl

Witryna wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celach sesyjnych oraz statystycznych.
Więcej informacji w polityce prywatności.

OCHRONA I PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

Realizacja: new4mat.com Sp. z o.o.