Uczniowie klasy 4 A odkrywali tajemnice ułamków zwykłych w najsmakowitszy możliwy sposób – poprzez projekt matematyczny o nazwie "Pizza".
Ten kreatywny i angażujący sposób nauczania pozwolił im na przyswojenie podstawowych umiejętności związanych z ułamkami, takich jak rozszerzanie, skracanie i porównywanie, poprzez coś, co doskonale znają i uwielbiają – pizzę. Przygotowując pizzę z papieru, podzieloną na odpowiednie kawałki, uczniowie mogli w praktyczny sposób zobaczyć, jak różne ułamki reprezentują część całości. Projekt ten nie tylko ułatwił zrozumienie abstrakcyjnych pojęć matematycznych, ale również zachęcił do współpracy i dyskusji. To doskonały przykład, jak metoda PBL (Project Based Learning) może przemienić naukę w przygodę, sprawiając, że każdy uczestnik czuje się jak mały matematyk-kucharz, odkrywając tajniki ułamków na własnej kuchennej arenie.
Zapraszamy do obejrzenia krótkiej prezentacji z pracami uczniów klasy 4a w roli głównej.