Omawianie lektur na języku polskim nie musi być żmudne, nijakie ani nudne. Quizy, gry, stacje zadaniowe czy grupowe projekty sprawiają, że zajęcia poświęcone lekturom szkolnym to świetna zabawa!
Czy współczesna Ania z Zielonego Wzgórza mogłaby mieć konto na portalu społecznościowym? Dlaczego nie! Jakie wydarzenia ze swojego barwnego życia umieszczałaby w postach? Całkiem niedawno zastanawiali się nad tym uczniowie klasy 6a. Stworzyli piękne, kreatywne i zabawne prace.
Przy omawianiu „Hobbita” uczniowie podzieleni na zespoły zajmowali się wylosowanymi przez siebie rasami lub postaciami z powieści Tolkiena. Starali się przybliżyć wygląd, właściwości, umiejętności i charakterystyczne cechy danej grupy. I tak powstały plakaty poświęcone niebezpiecznemu Smaugowi, dobrodusznym hobbitom, wielkim i głupim trollom, dostojnym elfom, niezwykłemu Gandalfowi czy sprytnemu Gollumowi.
Zadaniem dla chętnych uczniów było upichcenie „Potrójnej afrikany”, czyli pizzy poświęconej lekturze „W pustyni i w puszczy”. Powieściowe pudełka zawierały informacje o autorze książki oraz świecie przedstawionym. Niektóre pizze okraszone były rysunkami, mapkami i licznymi ciekawostkami. Sienkiewicz byłyby z nas dumny!
Opracowanie: p Magdalena Góra